Jaki akumulator Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010
Fiat 500 – samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny Fiat od maja 2007. Auto stylistyką oraz oznaczeniem modelu nawiązuje do produkowanego w latach 1957–1975 modelu 500.
Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany w 2004 w formie auta koncepcyjnego pod nazwą Trepiùno. 5 maja 2006 Fiat poinformował, że do produkcji wprowadza model 500. Pierwsze zdjęcia pojazdu ukazały się 20 marca 2007. Premiera wersji produkcyjnej pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu we wrześniu 2007, zaś światowa premiera pojazdu miała miejsce w nocy z 4 na 5 lipca w Turynie. Produkcja pojazdu rozpoczęła się w maju 2007 w tyskich zakładach Fiat Auto Poland.W samochodzie Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010 został zamontowany akumulator w technologii EFB. Technologię EFB stosuje się przede wszystkim w przypadku samochodów klasy średniej, małych pojazdów i w systemach start/stop bez rekuperacji energii hamowania. Te odporne na obciążenia cykliczne akumulatory rozruchowe będą w następnych latach w coraz większym stopniu wykorzystywane jako oryginalne wyposażenie samochodów
Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130 g CO2/km. Normy emisji CO2, będą systematycznie zaostrzane do 95g CO2/km w 2020 roku. W związku z tym, rosła będzie ilość nowych samochodów wyposażonych w System Start/Stop, pozwalający na oszczędność paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2 nawet o 10%. Dynamiczny rozwój rynku samochodów w Europie, spowoduje że w roku 2015 100% nowych samochodów będzie wyposażonych w System Start/Stop.
Czym jest System Start/Stop?
W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.
Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!
Akumulator do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010
- Typ akumulatora: EFB
- Napięcie: 12V
- Zalecana pojemność: 60Ah
- Zalecany prąd rozruchowy: od 600A
- Wymiary: 242mm x 175mm x 190mm
- Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
- Zalecany prąd ładowania akumulatora: 6A
Akumulatory do Fiat 500 - 0.9, 0.9 TwinAir, 0.9 TwinAir Turbo S&S od 2010
Artykuły które warto przeczytać!
- Co to jest aquaplaning?
- Wszystko co warto wiedzieć o przyciemnianiu szyb
- W jakich terminach należy przeprowadzać badania techniczne samochodów osobowych?
- Naprawy motocykli na gwarancji – tylko w ASO?
- Jak odnowić felgi samochodowe?
- Czy felgi aluminiowe na zimę to dobry pomysł?
- Jaki prostownik do akumulatora 60Ah?
- Jaki prostownik do akumulatora 62Ah?
- Jaki prostownik do akumulatora 64Ah?
Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.