Jaki akumulator do VW Passat B8 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI S&S od 2014
Volkswagen Passat B8 został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany 3 lipca 2014 roku w Poczdamie. ficjalna prezentacja pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód został zbudowany na bazie modułowej płyty MQB, która wykorzystana została do budowy m.in. Škody Superb III, Škoda Octavia III oraz Volkswagena Golfa VII.
W samochodzie VW Passat B8 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI S&S od 2014 został zamontowany akumulator w AGM. Dzięki technologii AGM, akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny, a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii. Pamiętajmy, ze do akumulatorów w tej technologii, musimy używać specjalnej ładowarki jeśli chcemy doładować akumulator!
Jeśli w swoim samochodzie masz zainstalowane dodatkowe odbiorniki prądu jak: Audio Hi-Fi, TV, ogrzewanie siedzeń, telefon, nawigację, elektryczną regulację: okien, siedzeń, szyberdachu, lusterek, itp. To warto zamontować nieco większy akumulator, pod warunkiem, że mamy sprawny układ ładowania. Jeśli nie wiesz jak sprawdzić czy masz prawidłowe ładowanie to przeczytaj nasz artykuł: Jakie jest prawidłowe napięcie ładowania?
Czym jest System Start/Stop?
W momencie zatrzymania samochodu przez kierowcę (np. w ruchu ulicznym na skrzyżowaniu) oraz przełączenia na bieg jałowy („wrzucenia luzu”) System Start/Stop wyłącza silnik i jedynym źródłem zasilania urządzeń samochodu (światła, ogrzewanie, radioodbiornik, klimatyzacja) staje się akumulator. W zastosowanej technologii Start/Stop potrzeba specjalnego alternatora i akumulatora odpornego na dużą ilość cykli rozruchu. Zwykły akumulator bardzo szybko traci swoją żywotność. System Start/Stop charakteryzuje się dużo większą liczbą cykli rozruchu silnika (częste wyłączanie oraz start silnika) oraz zapotrzebowaniem odbiorników prądu (radio, światła, klimatyzacja) na energię przy wyłączonym silniku. Praca silnika wyposażonego w System Start/Stop prowadzi do „większej głębokości” rozładowania akumulatora. System wymaga specjalnego akumulatora odpornego na dużą liczbę cykli rozładowania, gdyż konwencjonalne akumulatory mogą nie spełniać wymagań Systemu Start/Stop.
Szukasz dobrego sklepu z akumulatorami? Zajrzyj na naszą mapkę!
Akumulator do VW Passat B8 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI S&S od 2014
- Typ akumulatora: AGM
- Napięcie: 12V
- Zalecana pojemność: 70Ah
- Zalecany prąd rozruchowy: od 700A
- Wymiary: 278mm x 175mm x 190mm
- Układ biegunów: Plus po prawej stronie (klemy ustawione przodem do nas)
- Zalecany prąd ładowania akumulatora prostownikiem: 8A
Akumulatory do VW Passat B8 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI S&S od 2014
- Akumulator YUASA 70Ah 760A AGM YBX9096
- Akumulator Banner 70Ah 720A AGM 570 01
- Akumulator Moll 70Ah 760A AGM 81070
- Akumulator Bosch S6 70Ah 760A AGM S6 008
- Akumulator Varta Silver 70Ah 760A E39 AGM
- Akumulator Duracell EXTREME 70Ah 760A AGM
- Akumulator Tuborg 70Ah 760A AGM
Artykuły które warto przeczytać!
- Czy felgi aluminiowe na zimę to dobry pomysł?
- Wszystko co warto wiedzieć o przyciemnianiu szyb
- W jakich terminach należy przeprowadzać badania techniczne samochodów osobowych?
- Naprawy motocykli na gwarancji – tylko w ASO?
- Czy felgi aluminiowe na zimę to dobry pomysł?
- Jaki prostownik do akumulatora 70Ah?
Uwaga! W przypadku występowania w pojeździe systemu Start/Stop lub modułu zarządzania energią należy wybrać akumulator zgodny ze specyfikacją pojazdu.


